شرح وظایف اداره دفتر داری و تنظیم حسابها 1-تجزيه و تحليل اطلاعات مالی و سرفصل حسابها، کد گذاری و طبقه بندی اطلاعات مالی سيستم حسابداری 2-کنترل و تائيد اسناد حسابداری صادر شده ، رفع نواقصات در اسناد حسابداری و يا تعيين اسناد باطله در پايان هرماه 3-دريافت صورتحسابهای بانکی جداگانه برای هريک از حسابهای مستقل وتهیه صورت مغایرت های بانکی مربوطه 4-تهيه گزارشات مالی ماهيانه برای هر يک از حسابهای مستقل اعم از : تهيه ترازنامه ، تهيه صورت ريز حسابها ، تهيه صورت مغايرات بانکی 5-تهيه ساير گزارشات مالی جهت اتخاذ تصميم مديران و مسئولين دستگاه 6-تهيه صورت عملکرد ساليانه بودجه تفریغ برای هريک از حسابهای مستقل وجوه دولتی (اعتبارات جاری ، اعتبارات عمرانی و اعتبارات اختصاصی و .....) 7-پاسخگويی و رسيدگی به امور مالی مربوط به عاملين ذيحسابی واحدهای مختلف دانشگاه اعم از : نگهداری حسابهای بدهکاری واحدها و اشخاص (تنخواه گردان پرداختی ، علی الحساب و پيش پرداخت ) و پيگيری و تسويه آنها 8-مطابقت پرداخت با قوانین جاری 9-ثبت و نگهداری کلیه فعالیتهای مالی انجام شده در دانشگاه که از محل بودجه تامین شده اند